کابل ترموکوپل چیست؟

انواع مختلفی از کابل‌های ترموکوپل موجود است که هر کدام بازه‌ی دمایی و کاربردهای خاصی دارند. برخی از انواع رایج عبارتند از: کابل‌های ترموکوپل نوع K و نوع J و نوع T

تاریخ ویرایش: 12 فروردین ماه 1403

کابل ترموکوپل

انرژایکس (EnergX) - کابل‌ ترموکوپل شامل کابل جبران‌ساز ترموکوپل و کابل افزاینده ترموکوپل، یکی از اجزای ضروری در سیستم‌های اندازه‌گیری دما است، زیرا امکان انتقال دقیق داده‌های دما را فراهم می‌کند. این کابل‌ها از دو سیم فلزی غیرمشابه تشکیل شده است که در یک انتها به هم وصل شده‌اند که به عنوان اتصال اندازه‌گیری شناخته می‌شود. هنگامی که این اتصال تغییر دما را تجربه می‌کند، ولتاژی تولید می‌شود که می‌تواند اندازه‌گیری و با دما مرتبط شود.

در این رابطه: فهرست 30 تولیدکننده کابل ترموکوپل در جهان

در این رابطه: نکات خرید کابل RTD Pt100

کابل ترموکوپل یا کابل جبران ترموکوپل چیست؟

در این رابطه: انواع ترموکوپل و رنگ‌بندی سیم آن‌ها

انواع کابل ترموکوپل

انواع مختلفی از کابل‌های ترموکوپل موجود است که هر کدام بازه‌ی دمایی و کاربردهای خاصی دارند. برخی از انواع رایج عبارتند از:

  • سیم و کابل‌ ترموکوپل KX (نوع K): این کابل‌ها محبوب‌ترین نوع هستند و برای طیف وسیعی از کاربردها مناسب هستند و دارای محدوده دمایی -200 سلسیوس تا 1250 سلسیوس هستند.
  • سیم و کابل‌ ترموکوپل JX (نوع J): این کابل ها اغلب در اتمسفرهای کاهنده استفاده می‌شوند و دارای محدوده دمایی 40- تا 750 سلسیسوس هستند.
  • سیم و کابل‌ ترموکوپل TX (نوع T): این کابل‌ها معمولاً در کاربردهایی با درجه حرارت پایین استفاده می‌شوند که محدوده آن بین 200- تا 350 سلسیوس است.

کابل‌های ترموکوپل نقش مهمی در صنایعی مانند تولید، خودروسازی، هوافضا و فرآوری‌های شیمیایی دارند. انتخاب نوع مناسب کابل ترموکوپل بر اساس کاربرد و محدوده دما برای اطمینان از اندازه‌گیری دقیق و قابل اعتماد دما ضروری است.

برای سفارش انواع کابل، استعلام خود را ثبت کنید.

نوشتارهای مرتبط:

محصولات مرتبط:

سیم و کابل


قیمت دلار سفارش آنلاین: 4,966 تومان
به روز رسانی: 8 اردیبهشت ماه 1403
سنسور دما با ابعاد سفارشی
خرید دوربین حرارتی ترموویژن
ترموکوپل‌های مینرال
طراحی، ساخت و خرید انواع ترموول دما
طراحی، ساخت و خرید لوله ونتوری (ونتوری تیوب، ونچوری تیوب، فلومتر ونتوری)
خرید ترانسمیتر دما
فروش ویژه انواع کابل‌های BLF ایتالیا: کابل جبران ترموکوپل، نسوز و ...