پرههای راهنمای ورودی (IGV) در کمپرسورهای گريز از مرکز (سانتریفیوژ)
به منظور کنترل دبي جريان، تغيير نقطه سرج و بهبود کارايی کمپرسور در محدودهی شرايط عملکردي، از پرههای راهنمای ورودی (IGV) استفاده ميشود. در کمپرسورهاي گريز از مرکز با استفاده از پرههای راهنمای ورودی، میتوان بدون تغيير سرعت دورانی کمپرسور مقدار دبی جرمی عبوری از آن را تغيير داد.
دستیابی زیمنس به موفقیتی چشمگیر با چاپ سهبعدی پرههای توربین گاز
زیمنس با به پایان رساندن آزمایش اولین موتور بارگذاری کامل خود برای پرههای توربین گاز، به موفقیت مهمی دست یافت. این پرهها به طور کامل توسط فناوری چاپ سهبعدی (Additive Manufacturing) ساخته شدهاند. این شرکت با موفقیت توانست چندین پره توربین چاپی سهبعدی با طراحی پره معمولی را با شرایط موتور کامل معتبر سازد.
تونلهای باد: انواع و کاربردها (+سفارش طراحی و ساخت)
از آنجایی که آیرودینامیک علمی است که پدیدهی عبور جریان یک سیال را در اطراف اجسام مختلف بررسی می کند ، تونل باد به عنوان مهمترین ابزار تحقیقاتی در مسایل مختلف آن از دید تجربی و عملی شناخته می شود.
تیوب ASTM A213
تیوبها و لولههایی که در مبدلهای حرارتی، کندانسورها و سوپرهیترها استفاده میشوند، طیف وسیعی دارند. این تیوبها میتوانند درزدار و یا بدون درز باشند. تیوبهای بدون درز با استاندارد ASTM A213 شناخته میشوند
سوئیچ کنترل سطح یا لول سوئیچ (Level Switch)
سوئیچهای کنترل سطح یا لول سوئیچها (Level Switch) جهت اطلاع از میزان سطح و انجام اعمال کنترلی به کار میروند. این ابزارها در صورت رسیدن میزان لول یا سطح به مقادیر مورد نیاز، سوئیچ میدهند. برای سفارش انواع سوئیچ کنترل سطح (لول سوئیچ) با برندهای معتبر با ما تماس بگیرید.
اکچوئیتور IGV
در این سیستمها حرکت از طریق عملگرها یا اکچوئیتورها به پرههای IGV منتقل میشود. اکچوئیتورها میتوانند نیوماتیکی یا الکتریکی باشند. برای تهیه انواع اکچویتورها و شیرآلات مربوط به کمپرسورها و توربینهای گازی با ما تماس بگیرید.
تیوبهای بویلر و سوپرهیتر
یکی از پرکاربردترین تیوبها، تیوبهای بویلرها و سوپرهیترها میباشند. آنها معمولا به صورت بدون درز ساخته میشوند.
تونل باد آزمایشگاهی
تونلهای باد آزمایشگاهی عموماً از نوع فروصوت بوده و به منظور آزمایشهای مدلهای کوچک و همچنین با هدف آموزش دانشجویان به کار گرفته میشود. مقطع آزمایش این نوع تونلها در حدود 30 در 30 سانتیمتر و سرعت جریان هوا درون مقطع آزمایش در حدود 30 تا 40 متر بر ثانیه میباشد.
اهمیت تست کسکید در توربوماشینها
برای آشنایی با جریان درون توربوماشینها میتوان از مدلهای ساده شروع کرد و کمکم مدلها را پیچیدهتر کرد. این مدلها از یک کانال ساده شروع میشود و کسکید (Cascade) ردیفی ساده را دربر میگیرد و به مدلهای پیچیدهتر کسکیدهای دایروی ثابت و چرخان میرسد.